Liechtenstein

14 juni 2014 - Thusis, Zwitserland

Waldschut - Feldkirch 56 km + 150 km by train

Feldkirch - Thusis 98km (Zwitserland).

Op de overwinningsroes waarmee we opstonden, na de indrukwekkende wedstrijd tegen Spanje, kunnen we goed fietsen. Wat een geweldige match. Fantastisch dat de kopbal van V.Persie de wereld over gaat en nog vaak herhaald gaat worden. Dat hadden we niet durven dromen. Met 0-1 achterstaan en dan met 5-1 winnen.
Vandaag schuiven we weer een eindje op in de richting van Italië, de Spügenpass komt dichtbij. We fietsen veel langs de Rijn, nu eens aan de ene zijde, dan weer aan de andere. Op een gegeven moment bij laatste oversteek over de Rijn wees het fietsbanden naar boven?? wat nu? Opstijgen misschien? De wenteltrap met fiets en al bestijgen. De tassen er af en er op en boven aangekomen, de brug over de snelweg en de kolkende rivier oversteken. We komen door Liechtenstein, maar zien weinig verschil. Alleen de nummerplaten zijn hier zwart en beginnen met de letters FL. Je bent er voorbij voor je d'r erg in hebt. Er moet steeds meer geklommen worden. Dat betekent op de pedalen staan zodat je meer kracht kunt zetten, tijdig terugschakelen en na bovenkomst, naar beneden knallen om de volgende klim te nemen. Er komt regelmaat in, het kost de nodige energie, maar de weersomstandigheden zitten mee. Wind in de rug, temperatuur rond 23 graden, nu we op hoogte komen (800 meter). Wat dan ineens opvalt is: hier staat het koolzaad nog in bloei.. Ja de lente en de zomer zijn waarschijnlijk stukken korter dan dan wij die kennen. Wanneer valt de eerste sneeuw hier? Oktober?
Onze B&B is gevestigd boven de Konditorei, dat belooft wat. Ik zie de swartswalderkirsch al staan in de vitrine. Dat is verplichte kost voor fietsers.. Ons moderne appartement is helemaal in het wit uitgevoerd. Is onze Jan (de Bouvrie) hier misschien langs geweest? Het kan dus toch, hè Geen geraniums meer (we zijn er ook helemaal klaar mee;-), geen eikenhouten bedden met beddenspreien meer.. Nog één grens te gaan. Italië, we komen d'r aan!

1. Harry en Wilma:
    15 juni 2014
    Hoi Hein-Peter en Petra,
    We hebben nu jullie blog gelezen via Christel en Dieke.
    Zou je ons ook jullie leuke reisverslag willen toesturen?
    Heel veel plezier nog op deze mooie fietsvakantie!
    Groetjes,
    Harry en Wilma