Naam:
duodutch.reislogger.nl
Reisverhalen:
Foto’s:

Over ons

Twee oer Hollandse fietsers met ervaring (vorig jaar Barcelona) gaan opnieuw de strijd aan met de elementen. De koers is zuidwaarts (Italië), de snelheid verschilt per dag en de nieuwsgierigeheid is grOOt.

Over onze reis

Opnieuw gaan we per fiets een route volgen die Paul Benjaminse heeft beschreven. De route naar Rome, een klassieker, is veel geprezen vanwege de afwisseling, het natuurschoon en de pittige doorsteek door de alpen. We weten ondertussen dat de auteur positief is ingesteld. Daar waar geschreven is dat het wel mee valt... is onze beleving anders;-( We zijn voorbereid. De fietsen zijn  voorzien van bergverzet, een nieuwe ketting en extra spaken met bijpassend gereedschap. De belangrijkste factor: het weer; is ongewis. De voortekenen zijn gunstig; volgens ons is het meeste water al gevallen, tenminste in Drenthe; daar was sprake van een Natte Record in mei. (of zeg je dat niet zo)

Bezochte landen

Wij hebben 17 landen (7%) bezocht:

België, Canada, China, Denemarken, Duitsland, Egypte, Frankrijk, Israël, Luxemburg, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Portugal, Singapore, Spanje, Verenigde Staten, Zwitserland.