Italia

16 juni 2014 - Colico, Italië

Thusis - Sodrino (Italy) 44 km ( 122 km by train)

De treinrit door de Alpen met de räthenbahn over de Berninapas was adembenemend mooi..

Sodrino - Lago di. Como (70 km)

Daar zij we dan, onze 2e dag in Italië, een beetje thuis komen. Waar zit dat toch in? Het oogt veel, vriendelijker, de natuur, de mensen, de huizen. Is Zwitserland alles aan geharkt en netjes, dan is Italië een gezellig rommeltje. Laten we daar nu net van houden.. Meestal tenminste.. Alleen de  kwaliteit van de fietspaden laat wel te wensen over. Het pad dat we nu volgen is de Viclovia di Valciavenna. Het ligt er nog maar net in maar op veel plaatsen groeit het gras en de boomwortels er al door heen. Het is al op veel plaatsen gerepareerd, dat nieuwe oneffenheden geeft. Daarbij heeft het het flink geregend en is de weg nat, dus oppassen geblazen. Mijn lief heeft het ondervonden op een glad houten bruggetje met daarna een kuil waarvoor geremd moest worden; het leverde een valpartij op. Gelukkig heeft ze d'r alleen blauwe plekken aan over gehouden en spierpijn natuurlijk.. De bezemwagen was dichtbij, maar het peloton moest door. We rijden door het dal evenwijdig aan de rivier de Adda in de richting van Colico. 80 km lang fietsen de weg zoeken en meestal vinden, klimmen, dalen, cola drinken en dan opeens is die er: il Lago di Como. Een geweldig moment en we gunnen onszelf een lekker verblijf in het hotel Rise in het plaatsje Colico, pal aan het meer. Voor de deur ligt de rondvaartboot, mensen kuieren en doen zich te goed aan drankjes en ijs. Daar krijg je toch zo waar een vakantie gevoel van!

1. Thijs:
    17 juni 2014
    We zaten al op een verhaal te wachten om dat ik wist dat het zou komen .mooi hoor en gelukkig dat Peet geen nare gevolgen heeft overgehouden van de val. Genieten en neem het ervan.
    Liefs, Jan & Thijs
  2. Lidy nauta:
    17 juni 2014
    Mooi dat jullie nu heerlijk genieten in het hotel, kan Petra even herstellen. is het nu beter weer?
    groet Lidy
  3. Jan Hiemstra:
    17 juni 2014
    Jullie schieten al mooi op , nog even doorzetten ! We toeteren morgen wel even naar jullie, als we door Noord-Italie rijden richting Livorno :)
  4. Mineke en Tjibbe:
    17 juni 2014
    Leuke foto's. Vooral die van Petra met de ijzeren vrouw.
    Nu even genieten en dan de Apennijnen over met de fiets?
  5. Wim Schoolderman:
    17 juni 2014
    Fijn dat jullie reis zo voorspoedig verloopt.
    Een beetje rommel is wel leuk, maar als ik binnenkom op de Madelief 32 heb ik nog nooit een rommeltje gezien!
    Bij ons ook alles goed, maken veel kortere fietstochtjes langs de Loire, er staat hier steeds veel wind!
    Groeten goede reis, Ida en wim
  6. Jannet:
    hoi, hoi,
    leuk jullie verhalen weer. Vanavond hadden wij ook een heerlijke maaltijd met pasta, pesto, zongedroogde tomaatjes en geraspte parmezaan. Ik dacht aan jullie en weet wel waar het in zit......... Mmmmm
  7. Marijke:
    hoi Petra en Hein-Peter,
    heb net 5 verslagen gelezen,erg boeiend.blij dat Petra redelijk ervan afgekomen is! foto,s kijk ik later.
    wat een trip! heel veel fiets en kijk plezier verder gewenst!
    groetjes en liefs
  8. Ytse Deuling:
    18 juni 2014
    Ik lees met veel plezier jullie verhalen maar intussen ben ik ook wel een beetje jaloers.....Geniet ervan!