Zwitserland

13 juni 2014 - Waldshut-Tiengen, Duitsland

Basel - Waldschut 85km

In Zwitserland fietsen is wel even wennen zeg! In Basel hadden we moeite de juiste Benjaminse route te vinden. Kom, dachten we laten we even bij de indrukwekkende rivier de Rijn gaan kijken. Daar kwam spontaan een vriendelijke mevrouw op de fiets haar hulp aanbieden. Erg vriendelijk natuurlijk, alleen noemde we achteraf het verkeerde codewoord HauptBahnHof. Na anderhalf uur en nog twee vriendelijke dames verder stonden we opnieuw aan de Rijn... Nu twee bruggen verderop. Dat schiet natuurlijk niet op hè. Toen verder de Rheinroute 2 volgen, hoe moeilijk kan dat nu zijn? Steeds stonden er keurige bordjes langs de route, niets aan de hand, gewoon door knallen. Ware het niet dat onze vriend Paul het af en toe nodig vond van de Rhein route af te wijken. En dan wordt het dus toch weer lastig. Want waar is dat punt dan precies? Waar zitten we nu op de kaart? Nu, bijna weer in Duitsland;-) Het was vandaag om die reden een zware dag. Toch leverde het ook nog weer leuke momenten op o.a. met de jongen die temidden van de koeien onder een boom kersen stonden te plukken en deze in een mandje deed, die hij om z'n middel droeg. Zijn Zwitser-Deutsch was sowieso moeilijk te verstaan, maar door de koeienbellen werd het helemaal vermakelijk (zie video).

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Joop/Albertine:
    13 juni 2014
    Af en toe verkeerd rijden is wel balen, maar je houd er
    wel weer een verhaal aan over.
  2. Femke:
    13 juni 2014
    Wat ontzettend leuk om jullie verhalen te lezen!
    Ik heb bewondering en snap dus héél goed dat jullie al een stuk met de trein hebben afgelegd.
    Peet; we hebben het op de afdeling regelmatig over jullie avontuur, zet 'm op!!