Nostalgie.

11 juni 2014 - Basel, Zwitserland

Eguisheim - Village Neuf 85km (onder de rook van Basel)

De gîte, waar we vannacht verbleven was vergelijkbaar met het concept van Vrienden op de fiets, zoals wij dat in Nederland kennen. Particulieren die één of meer kamers over hebben, waar passanten tegen een geringe vergoeding gebruik van kunnen maken. Het is iedere keer een verrassing wat je aantreft. In dit geval stond de mevrouw in de tuin de bloemen te verzorgen, toen we langs fietsten en haar spontaan vroegen of er nog plaats was. Vaak gaat dat goed als je in het voorseizoen reist, maar ook wel eens niet. We sliepen op een zolder met de hoogstnodige voorzieningen en jawel een eikenhouten bed met snijwerk en een gebreid sprei uit de vorige eeuw, met rozen. Net als bij de logeerpartijen vroeger. Vergeelde foto's van weleer en veel nostalgische dingetjes die je bij ons alleen nog bij de kringloop ziet. Oh, ja ook een bijbeltje naast het bed. Sorry pa, die is dicht gebleven;-)  De rit vandaag was redelijk gemakkelijk te doen, qua parcours, alleen de temperatuur liep opnieuw hoog op. We kwamen langs kanalen en gelukkig ook weer door veel bos en reden op Basel aan. Deze keer wacht het hotel, le cheval blanc op ons.. We zijn benieuwd..

Ps. Jan, veel sterkte gewenst in Beatrixoord! We denken vaak aan je.

1. Anneke:
    11 juni 2014
    Het is net als vorig jaar weer een plezier om jullie verhalen te lezen.
    heel veel succes, het zal af en toe wel zwaar zijn met de hitte