De Moezel af

8 juni 2014 - Perl, Duitsland

Wallendorf - Perl (Duitsland) 80km

Samen met een Belgische wielerploeg mochten we vroeg Fruhstücken, om half acht op pinksterzondag. Is dat dan vakantie? Jazeker, voor negenen fietsen we al, want het zou een warme dag worden, net als in Nederland. (29-32 graden). Gelukkig veroorzaken we rijwind, zodat de gevoelstemperatuur wat lager aan voelt. De route voert langs de Moezel en we komen al snel door de wijnstreek. De wijnranken groeien tegen de hellingen van de rivier die beschutting bieden tegen de harde wind. Bovendien beschermt de gelijkmatige temperatuur van het rivierwater tegen een te sterke nachtelijke afkoeling, waardoor anders de nachtvorst de oogst zou kunnen bederven. Ook in Luxemburg worden kwaliteitswijnen verbouwd. Tot de druivenrassen die hier verbouwd worden behoren de Riesling, de Elbling, Rivaner en de Pinot gris en Pinot Rose. Tot zover de informatie die we lazen in onze reisgids. Opnieuw is de ervaring met de routes uitstekend, waar  zouden we zijn zonder het boekje? Dat zou een kleine ramp zijn dan vind je mooie routes niet en kom je op de drukke autowegen terecht en dat wil je niet. Bij aankomst bij de B&B in Perl denken we terecht gekomen te zijn in het huis van een oude hippie. Dat blijkt ook aardig uit te komen. De kamers zijn allemaal ingericht met unieke meubeltjes uit de zestiger jaren. Erg origineel met buizenradio en koffergrammofoon en kleurrijke wanden. Veel artikelen hebben ze een tweede leven gegeven. Een unieke plek om te zijn. Dat maakt deze manier van vakantie vieren ook zo leuk.

Ps. La Venti di. Rosa in Perl is een aanrader! De eigenaar is erg geschikt voor deze job. Hij doet er alles aan om het de gasten naar de zin te maken. By the way, ik had hem beloofd dat ik zijn B&B zou noemen op het blog, bij deze dus;-)

1. Frank en Tessa:
    9 juni 2014
    Hoi Hein en Peet! Wat klinkt ook deze versie weer heerlijk! Jullie vermaken je goed. En fijn dat t weer zo lekker meewerkt! Dan hebben jullie wel n lekker wijntje verdiend na zo'n inspannende dag. Wij hebben genoten van het buiten zijn vandaag. Vanmiddag voor de afwisseling wat lekkers genuttigd op t terras van t Elanderhus. Met die bolle buik van me komen we niet zo heel ver meer
  2. Hans en Tineke:
    9 juni 2014
    Wat een geluk dat jullie ochtendmensen zijn. En sportief natuurlijk. Hij gaat weer lekker, hè?
    Slaap lekker straks en morgen weer veel fietsgenoegen!
  3. Hilja Smits:
    Hoi hoi
    Wat gaan jullie weer een uitdaging aan. Hopen op niet te veel tegenslagen. Leuk jullie verhalen te lezen. Heel veel reis
  4. Hilja Smits:
    9 juni 2014
    Vervolg: Veel reisplezier gewenst!!
  5. Joop/Albertine:
    9 juni 2014
    Erg leuke en afwisselende dingen maken jullie mee.
  6. Jolande:
    10 juni 2014
    Klinkt leuk en goed allemaal.

Hier alles goed. Martha mag vandaag al wee raar huis!

Fijne reis, jammer dat jullie niet te veel van de wijntjes kunnen proeven!
  7. Jan, Annebet en Féline:
    Hoi buurtjes,
    Zo te lezen komen jullie weer op hele mooie plekjes!
    Geniet ervan!! Wij lezen met plezier jullie verslagen :).
    Groetjes van ons!
  8. Wim Schoolderman:
    10 juni 2014
    Jullie genieten elke dag dubbel als ik dit zo lees. Klopt ook wel voor een stel dat zich " duodutch" noemt!
    Voordeeltje: als je nu dubbel geniet kun je volgend jaar een keer overslaan!
    Groet vanuit een zeer warm Eelde
    Ida en Wim

PS. Wij vertrekken morgen naar Brabant en gaan daarna door naar de Loire waar een mooie fietsroute is.
    En natuurlijk ook de groeten van de poezen!